Σάββατο 7 Μαρτίου 2020

Τελικά το Έθιμο του Άη Θουδώρη, (Κλοπή Πραγμάτων από τις Οικογένειες που έχουν Κορίτσια), πραγματοποιήθηκε και Φέτος!!

Γέμισε η Αιλαριά μας (Πλατεία) με πόρτες σήμερα το πρωί, τηρώντας τα παλληκάρια του χωριού μας το έθιμο της κλοπής την παραμονή του Αη Θουδώρη. Θύμα αυτού το Εθίμου, ήμουν και εγώ ο ίδιος, αφού έχω κόρες. Φτάνοντας στην πλατεία νωρίς το πρωί, είδα την Σιτόπορτα Αλουμινίου μου, πάνω σε ένα παγκάκι. Διάφορες σιδερένιες πόρτες να είναι στοιβαγμένες, και 2 αγροτικά να έχουν ήδη φορτώσει τις δικές τους και να κατευθύνονται προς τα σπίτια τους. Βέβαια οι κλέφτες ήταν λίγο απρόσεχτοι και μου έσκισαν την σήτα, αλλά κομμάτια να γίνει, θα την αντικαταστήσουμε. Συζητώντας με μεγάλους σήμερα που είναι στην ηλικία των 75 και 80 ετών, επιβεβαιωσα κάτι  που μου είχε εκμυστηρευτεί η Κα Μερόπη Παπαδοπούλου (Μαίρη του Κουρκουτάκη) που ζει σήμερα στην Αθήνα. Τα χρόνια (1950-1965) οι επίδοξοι γαμπροί για να δώσουν  το στίγμα του ενδιαφέροντος τους για μια κοπέλα, έκλεβαν πρώτα γλάστρες, και ειδικά τις ωραίες και περιποιημένες. Τις τοποθετούσαν στην Παλιά Βρύση, άλλα και στο διάζωμα του μεγάλου Σιντριβανιού. Αυτοί δε, όλο το πρωινό στεκόταν στον δρόμο  μπροστά από το παντοπωλείο του Μιλτσιάκα ( Μιλτσακάκη Ιωάννη), ώστε όταν πάνε τα κορίτσια να πάρουν την γλάστρα, να δουν ένα νεύμα, η ένα  χαμόγελο τους, μια  θετική ανταπόκριση. Το πιο ακραίο περιστατικό ήταν λίγο μετά το 1955, όταν έριξαν ένα ολόκληρο κάρρο μέσα στο συντριβάνι. Να είμαστε όλοι γεροί και του χρόνου  και το έθιμο να συνεχίζεται !!!!!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου