Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020

Χτες μας αποχαιρέτησε, ένας καλός μου φίλος. Ο Μπάρμπα Γιάννης , που γεννήθηκε στο Μικρό Βογιαλίκιο της Βόρειας Θράκης.

Λόγω απουσίας μου, το έμαθα σήμερα, και δυστυχώς δεν μπόρεσα να τον αποχαιρετήσω. Αντί αυτού θα τον αποχαιρετήσω  μέσα από το proskinitesgr. Υπήρξε  από τους πιο σημαντικές πηγές πληροφόρησης για την ερεύνα που κάνω για το βιβλίο μου. Ο Μπάρμπα Γιάννης Δαλακάκης, με το χαμόγελο του θα μου λείψει. Πριν από περίπου 6-7 χρόνια δομήθηκε η συνεργασία μας. Στην αρχή  ήταν λίγο διστακτικός απέναντι μου, αφού δεν ήμουν " δικός τους" όπως έλεγε , από την ίδια ράτσα. Όμως με τον καιρό έγινε ένας από τους φιλικούς μου ανθρώπους, αφού με το που έμπαινα στο παλιό Ζαχαροπλαστείο, η αργότερα στο Καφέ του Μιχάλη, σήκωνε το μπαστούνι, και με το χαμόγελο του, με φώναζε να πάω από εκεί. Για να μου πει κάτι που θυμήθηκε, ή που το σημείωσε στο χαρτί, ή για μια λέξη και μια ιστορία, ή ακόμη και για μια παλιά φωτογραφία που βρήκε. Με εξαιρετική διαύγεια πνεύματος, θυμόταν λεπτομέρειες αλλά και ημερομηνίες. Πολλές ώρες συζήτησης, και άπειρες ερωτήσεις από μένα. Συχνά του έβαζα δύσκολα, αλλά ήταν ανοιχτή εγκυκλοπαίδεια. Γνώριζε και μου αφηγήθηκε πράγματα που  πάρα πολλοί σημερα τα αγνοούν. Γεννημένος στο Μικρό Βογιαλίκιο της Βόρειας  Θράκης το 1924, ήταν ο τελευταίος εν ζωή  που γεννήθηκε εκεί. Η οικογένεια του θα έρθει στους Προσκυνητές το Φθινόπωρο του 1927. Με τον Μπάρμπα Γιάννη Δαλακάκη  μέχρι πριν λίγο καιρό ( πριν ασθενήσει), την μια ιστορία πιάναμε στην άλλη καταλήγαμε. Πως  γινόταν  στο Μικρό Βογιαλίκιο, το φλερτ, ο αρραβώνας, ο γάμος, τα έθιμα, τα γλέντια, μέχρι και το κάρρο του πραματευτή που πήγαινε  στο Παντοπωλείο τους, για να μάθουν τα νέα από το Καβακλή. Αλλά και ιστορίες από την Προεδρική Φρουρά ως υπασπιστής( με το άλογο) του Βασιλιά που υπηρέτησε μέχρι και την επίσκεψη της Βασίλισσας Φρειδερίκης στους Προσκυνητές. Από τον Βούλγαρο Παπά που ξυρίστηκε το 1942 για να γίνει Πρόεδρος  και  να φέρει την φιλενάδα του, μέχρι και το κάψιμο του μαγαζιού τους  από τους Αντάρτες. Μπάρμπα  Γιάννη  σ ευχαριστώ πολύ,  καλό σου ταξίδι,  και να είναι ελαφρύ το χώμα που θα σε σκεπάζει !


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου